• Anasayfa
  • İnstagram
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Bloglovin
  • Googleplus
  • Rengarenkatölye
  • 17 Haziran 2019 Pazartesi

    Bebekle Kamp Tatili! ♡

    Merhaba!

    Yaşarken eğlenceli ve huzurlu,  yazarken de eminim bir o kadar iç çekmeli olacak kamp tatilimizden bahsetmeye geldim :) Tatil dönüşü fırsat bulduğumda zaten yazmak istediğim yazıyı Instagram dan sürekli gelen sorular üzerine de hemen anlatasım geldi :) Özellikle kampın bebekle nasıl geçtiği merak konusu :)




    Uzun bir süredir ailecek kamp yapmak istiyoduk, Kuzey'in azıcık büyümesini beklemiştik. Ama biz yakın olması açısından Ankara' nın bi köyünde bi gölünde, en fazla Bolu tarafında yapmayı düşünüyorduk. Bol gezmeli, yorulmalı bayram tatili dönüşünde eşim birden 'hadi yarın Amasra'ya gidelim kamp yapalım, hem istediğimiz gibi yakın hem de denize gireriz' dedi. Yani pek planlanmış bir şey de değildi. Ben başta sıcak bakmadım çünkü birkaç gün içinde birkaç şehir gezmiştik hem de bebekle ve gerçekten yorulmuştum. Bir yer daha ve gecesinde yerde yatmalı hiç ısınamadım bu fikre :) Sonra kaç kere uzun tatil oluyor böyle, sonuna kadar kullanalım deyip eve gider gitmez hazırlık yaptık. Daha yorgunluğumuzu atamadan düştük yollara. Bu kez kardeşim de bizimleydi.

    Amasra'ya giderken çok heyecanlandım, çocukluğuma gidiyor gibi hissettim. Eskiden hep Amasra'ya giderdik ailecek yakın diye. Kaç yıl sonra bebeğimle gidiyor olmak, aynı yerleri onunla gezecek, aynı denize onunla girecek olmak.. böyle şeyler heyecanlandırıyor beni :)

    Kamp alanını internetten bulduk, gitmeden aradık. Kamp için sürekli olarak yer bulunduğunu rezervasyona gerek olmadığını söylediler. Tabi dönem dönem değişebilir, gitmeden aramakta fayda var. Gittiğimizde de gördük ki yazılanlar gibi ,olabilecek en güzel kamp alanı Akarsu Camping. Her şey düşünülmüş. Öyle çadır için yer ayarlayıp bi tuvalet kondurup başıboş bırakmamışlar. Kamp bölgesi genişçe bir alan. Sıra sıra bölmeli çadır yerleri var. Çadır başı 25 lira, her insan için de 25 lira ücreti var gecelik. Fiyatı da sağladığı hizmetlere göre çok çok uygun. Tuvaleti, duşu, sürekli olarak sıcak suyu, buzdolabı, ocağı, mutfağı, kantini, mangalı, masa sandalyeli bahçesi her şey var kamp alanı dışındaki bölgede. Yani öyle boş bir araziye gitmiyorsunuz, lazım olabilecek her şey yakınında.

    Telefon tabi en önemli konulardan :) Masaların olduğu bölümde büyükçe bir kutu var, telefonunuzu istediğiniz zaman şarj edebiliyorsunuz. Kilitli bölmeleri de var. Telefon çoğu yerde çekiyor. Bizim çadırın içinde çok iyi çekmiyordu sadece.

    Her çadırın başında ışıklandırma var, dilerseniz kapatabiliyorsunuz da. 

    Çalışanların hepsi inanılmaz ilgili ve samimiler.  Ne istesek gerçekleştirmeye çalıştılar hemen. Oturup sohbet edebiliyorsunuz rahatlıkla. Barış Akarsu'yla da akrabalıkları varmış. 




    Kamp alanı manzarası deniz.♡ Çadırların hemen yanından toprak merdiven iniyor aşağı. Ve direkt denize çıkıyor. Orda da denize girenler vardı, biz de bi iki kere girdik ama sahili kum değil tamamen taş. Taşlar yassı olduğu için sıkıntı yaratmıyor ama biz Kuzey kumla oynasın diye merkeze gittik denize girmek için. Kamp yerinin denizini manzara olarak kullandık :)

    Özellikle bebekle gitmek isteyenler neler götürmek gerektiğini sormuş. Küçük bi liste yaptım kamp tatili için.

    🌿Çadır
    🌿Alta sermek için mat veya kalın battaniye
    🌿Bebek için ekstra mat
    🌿Tulumlar
    🌿Bebek tulumu
    🌿Ekstra battaniye
    🌿Gündüz uykusu için müslin battaniye
    🌿Piknik seti
    🌿Kitap
    🌿Fenerler
    🌿Çöp poşeti
    🌿Minik yastıklar
    🌿Termos
    🌿Mayolar
    🌿Havlular
    🌿Terlikler
    🌿Şapkalar
    🌿Güneş kremi
    🌿Katlanır sandalye ve masa( işletmede oturmalık birsürü yer vardı, biz çadırın önünde keyif yapmak için kullandık sadece)

    Aklıma gelenler bunlar oldu. Ben ekstra olarak Kuzey'e ekstra mat götürdüm. Yemeklerde rahat edebilmek için taşınabilir mama sandalyesini götürdüm. Yastık olarak da Kuzey'in minik yastıklarından koydum kendimize de. Büyük yastık yük etmeye gerek yok, kıyafetlerden falan da yapılabilir bence :)

    Bunlar dışındaki ihtiyaçlar kamp işletmesinde vardı. Rica ettiğinizde her şeyi bulup veriyorlar sağ olsunlar. Biz semaver götürmek istiyorduk, yer kalmadığı için alamamıştık, iyi ki almamışız. Demlik bile veriyorlar. Çayını kendin demleyebiliyorsun.


    Biz iki gece kaldık. Geceleri tabiki serin oluyor ama çadırınız hep kapalı olursa içerisi sıcacık oluyor. Yine de Kuzey'i sürekli kontrol ettim üşüyor mu terliyor mu diye. Bi sıkıntı olmadı çok şükür. Normal kıyafetinin üstüne tulum giydirip yatırdım, üzerine de ince battaniye örttüm, yeterli oldu. Gündüz uykusu bi kere çadırda denk geldi onda da sadece ince müslin örttüm ve çadırın havalandırması açıktı, gündüz çookk sıcaktı zaten.


    Yemek meselesi de uyguna geliyor işletmede her şey olduğu için. Biz bi akşam dönerken alışveriş yapıp kamp yerindeki mangalı kullandık. Bi akşam merkezde balık yedik. Dışarda yerseniz Amasra salatasını mutlaka tadın. Ben bayılıyorum. ♡ Balık restoranları da bi harika Amasra'nın.  Denizin tam da üstünde iskelede ♡

    Termal çantanız varsa ilk günü akşam yemeğine kadar kurtarabilirsiniz. Ben evden çorba koymuştum Kuzey için. Yer varken bize kadar da koydum. Meyve sebze de koyarsanız atıştırmalıklar da tamam. Sahilde çorba içmek bile güzeldi :))


    Kahvaltıyı hep kamp yerinde yaptık. Manzarası deniz ve sakin.♡

    Bi merak edilen de bebek 3 gün kampta nasıl durabildi ve biz keyif alabildik mi :) Kuzey fazlasıyla hareketli bir bebek. Benim doğum kilolarımı derhal vermem ve Kuzey'in dünyayı yediği halde zayıfça olmasının sebebi de bu :)) Asla yerinde duramıyor :) Ama özellikle dışarda kendi kendine eğlenmeyi oynamayı çok seviyor. Başta ben de korkmuştum nasıl duracak diye yanıma bi ton kitap ve oyuncak aldım :) Özellikle gece çok ağlar da yan çadırdakileri uyutmazsa diye.. Ama çok şükür bi sıkıntı yaşamadık. Muhtemelen açık havadan uyku vakti geldiği anda kendi deriin derin uyudu :) Uyanıkken de çoğunlukla denizde veya gezmedeydik zaten her yer su kum taş. Bebişlerin en büyük eğlencesi :) Yani bu sebepler de kamptan vazgeçirmesin sizi :)


    Tatil arkadaşlıkları ♡


    Deniz sonrası akşam üstü gezmesi kadar güzeli var mı?! Serin serin ♡



    Amasraya giderseniz minik otantik bir çarşısı var, mutlaka uğranması gereken. Sevdiklerinize minik hediyeler almak istiyorsanız burada mutlaka bulursunuz.


    Akşam kampa dönüşte tek düşündüğümüz Kuzey'in hemen uyuması ve denize karşı çay kahve çekirdek yapmak :)♡

    Eğer bebesiz gidiyorsanız şu manzarada gün boyunca kitap okunur ♡


    Günbatımı o kadar muhteşem ki bu koyda ♡



    Böyle güzel anlar yaşayıp güzel anılar biriktirerek bi tatilin daha sonuna geldik. Daha nice güzellerine, nice yollara inşallah ♡


    Mutlu günler, mutlu haftalar!♡

    🌺

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder