28 Ocak 2020 Salı

Son 10 Yılın En İyi Tasarımları EDIDA Retrospektif Sergisiyle HOM Design Center’da Sergileniyor!

Türkiye’den ve dünyadan 100’ün üzerinde seçkin mobilya markasına ev sahipliği yapan tasarım ve dekorasyon merkezi HOM Design Center, son 10 yılda EDIDA Ödülü (Elle Deco International Design Awards) kazanmış tasarımların bir araya geldiği EDIDA Retrospektif Sergisi’ne ev sahipliği yapıyor. 23 Ocak - 19 Şubat tarihleri arasında gerçekleştirilecek sergide ziyaretçiler, 2010 yılından bu yana, tasarım ve dekorasyon alanında yaşanan değişimleri inceleme şansı yakalayacaklar.

Skyland İstanbul bünyesinde yer alan ve Türkiye’nin tasarım ve dekorasyon alanındaki seçkin markalarını aynı çatı altında buluşturan HOM Design Center, EDIDA Retrospektif Sergisi ile tasarım tutkunlarına kapılarını açıyor. Elle Decoration dergisi tarafından düzenlenen EDIDA Ödülleri’nde 2010’dan bugüne ödül kazanmış tasarımları bir araya getiren sergi, 23 Ocak - 19 Şubat tarihleri arasında HOM Design Center’da tasarım severlerle buluşacak.

Son 10 yılın ödüllü tasarımları, Türkiye’nin en büyük tasarım ve dekorasyon merkezinde Türkiye’de son 10 yılda tasarım alanında yaşanan değişimleri yansıtan retrospektif sergide, Derin Sarıyer’in “Fek” koltuğundan Faruk Malhan’ın “Sekü” kanepesine, Can Yalman’ın Çanakkale seramik için tasarladığı “Orientele” duvar kaplaması koleksiyonundan Atilla Kuzu’nun “Mantis” aydınlatmasına, birçok ödüllü tasarım bir araya geliyor. Ebru Çerezci, Ross Lovegrove, Tanju Özelgin, Erdem Akan, Rıfat Özbek, Koray Özgen, Emre Evrenos, Selen Öztürk, Zeynep Fadıllıoğlu, Merve Kahraman, Yeşim Ketenci, Atilla Kuzu, Mauro Lipparini, Neptün Öziş, Banu Yentür, Mustafa Toner, Haldun Akalın, Maurizio Manzoni, Faruk Malhan, Begüm Cemiloğlu&Ekin Varon ve Enis Karavil ise sergide çalışmaları bulunan diğer tasarımcılar arasında yer alıyor.

Türkiye’de tasarım ve dekorasyon alanında yaşanan değişimleri başarılı örnekler üzerinden görünür kılan EDIDA Retrospektif Sergisi, 19 Şubat’a kadar ücretsiz olarak HOM Design Center’da ziyaret edilebilir. 

Bir boomads advertorial içeriğidir.

17 Haziran 2019 Pazartesi

Bebekle Kamp Tatili! ♡

Merhaba!

Yaşarken eğlenceli ve huzurlu,  yazarken de eminim bir o kadar iç çekmeli olacak kamp tatilimizden bahsetmeye geldim :) Tatil dönüşü fırsat bulduğumda zaten yazmak istediğim yazıyı Instagram dan sürekli gelen sorular üzerine de hemen anlatasım geldi :) Özellikle kampın bebekle nasıl geçtiği merak konusu :)




Uzun bir süredir ailecek kamp yapmak istiyoduk, Kuzey'in azıcık büyümesini beklemiştik. Ama biz yakın olması açısından Ankara' nın bi köyünde bi gölünde, en fazla Bolu tarafında yapmayı düşünüyorduk. Bol gezmeli, yorulmalı bayram tatili dönüşünde eşim birden 'hadi yarın Amasra'ya gidelim kamp yapalım, hem istediğimiz gibi yakın hem de denize gireriz' dedi. Yani pek planlanmış bir şey de değildi. Ben başta sıcak bakmadım çünkü birkaç gün içinde birkaç şehir gezmiştik hem de bebekle ve gerçekten yorulmuştum. Bir yer daha ve gecesinde yerde yatmalı hiç ısınamadım bu fikre :) Sonra kaç kere uzun tatil oluyor böyle, sonuna kadar kullanalım deyip eve gider gitmez hazırlık yaptık. Daha yorgunluğumuzu atamadan düştük yollara. Bu kez kardeşim de bizimleydi.

Amasra'ya giderken çok heyecanlandım, çocukluğuma gidiyor gibi hissettim. Eskiden hep Amasra'ya giderdik ailecek yakın diye. Kaç yıl sonra bebeğimle gidiyor olmak, aynı yerleri onunla gezecek, aynı denize onunla girecek olmak.. böyle şeyler heyecanlandırıyor beni :)

Kamp alanını internetten bulduk, gitmeden aradık. Kamp için sürekli olarak yer bulunduğunu rezervasyona gerek olmadığını söylediler. Tabi dönem dönem değişebilir, gitmeden aramakta fayda var. Gittiğimizde de gördük ki yazılanlar gibi ,olabilecek en güzel kamp alanı Akarsu Camping. Her şey düşünülmüş. Öyle çadır için yer ayarlayıp bi tuvalet kondurup başıboş bırakmamışlar. Kamp bölgesi genişçe bir alan. Sıra sıra bölmeli çadır yerleri var. Çadır başı 25 lira, her insan için de 25 lira ücreti var gecelik. Fiyatı da sağladığı hizmetlere göre çok çok uygun. Tuvaleti, duşu, sürekli olarak sıcak suyu, buzdolabı, ocağı, mutfağı, kantini, mangalı, masa sandalyeli bahçesi her şey var kamp alanı dışındaki bölgede. Yani öyle boş bir araziye gitmiyorsunuz, lazım olabilecek her şey yakınında.

Telefon tabi en önemli konulardan :) Masaların olduğu bölümde büyükçe bir kutu var, telefonunuzu istediğiniz zaman şarj edebiliyorsunuz. Kilitli bölmeleri de var. Telefon çoğu yerde çekiyor. Bizim çadırın içinde çok iyi çekmiyordu sadece.

Her çadırın başında ışıklandırma var, dilerseniz kapatabiliyorsunuz da. 

Çalışanların hepsi inanılmaz ilgili ve samimiler.  Ne istesek gerçekleştirmeye çalıştılar hemen. Oturup sohbet edebiliyorsunuz rahatlıkla. Barış Akarsu'yla da akrabalıkları varmış. 




Kamp alanı manzarası deniz.♡ Çadırların hemen yanından toprak merdiven iniyor aşağı. Ve direkt denize çıkıyor. Orda da denize girenler vardı, biz de bi iki kere girdik ama sahili kum değil tamamen taş. Taşlar yassı olduğu için sıkıntı yaratmıyor ama biz Kuzey kumla oynasın diye merkeze gittik denize girmek için. Kamp yerinin denizini manzara olarak kullandık :)

Özellikle bebekle gitmek isteyenler neler götürmek gerektiğini sormuş. Küçük bi liste yaptım kamp tatili için.

🌿Çadır
🌿Alta sermek için mat veya kalın battaniye
🌿Bebek için ekstra mat
🌿Tulumlar
🌿Bebek tulumu
🌿Ekstra battaniye
🌿Gündüz uykusu için müslin battaniye
🌿Piknik seti
🌿Kitap
🌿Fenerler
🌿Çöp poşeti
🌿Minik yastıklar
🌿Termos
🌿Mayolar
🌿Havlular
🌿Terlikler
🌿Şapkalar
🌿Güneş kremi
🌿Katlanır sandalye ve masa( işletmede oturmalık birsürü yer vardı, biz çadırın önünde keyif yapmak için kullandık sadece)

Aklıma gelenler bunlar oldu. Ben ekstra olarak Kuzey'e ekstra mat götürdüm. Yemeklerde rahat edebilmek için taşınabilir mama sandalyesini götürdüm. Yastık olarak da Kuzey'in minik yastıklarından koydum kendimize de. Büyük yastık yük etmeye gerek yok, kıyafetlerden falan da yapılabilir bence :)

Bunlar dışındaki ihtiyaçlar kamp işletmesinde vardı. Rica ettiğinizde her şeyi bulup veriyorlar sağ olsunlar. Biz semaver götürmek istiyorduk, yer kalmadığı için alamamıştık, iyi ki almamışız. Demlik bile veriyorlar. Çayını kendin demleyebiliyorsun.


Biz iki gece kaldık. Geceleri tabiki serin oluyor ama çadırınız hep kapalı olursa içerisi sıcacık oluyor. Yine de Kuzey'i sürekli kontrol ettim üşüyor mu terliyor mu diye. Bi sıkıntı olmadı çok şükür. Normal kıyafetinin üstüne tulum giydirip yatırdım, üzerine de ince battaniye örttüm, yeterli oldu. Gündüz uykusu bi kere çadırda denk geldi onda da sadece ince müslin örttüm ve çadırın havalandırması açıktı, gündüz çookk sıcaktı zaten.


Yemek meselesi de uyguna geliyor işletmede her şey olduğu için. Biz bi akşam dönerken alışveriş yapıp kamp yerindeki mangalı kullandık. Bi akşam merkezde balık yedik. Dışarda yerseniz Amasra salatasını mutlaka tadın. Ben bayılıyorum. ♡ Balık restoranları da bi harika Amasra'nın.  Denizin tam da üstünde iskelede ♡

Termal çantanız varsa ilk günü akşam yemeğine kadar kurtarabilirsiniz. Ben evden çorba koymuştum Kuzey için. Yer varken bize kadar da koydum. Meyve sebze de koyarsanız atıştırmalıklar da tamam. Sahilde çorba içmek bile güzeldi :))


Kahvaltıyı hep kamp yerinde yaptık. Manzarası deniz ve sakin.♡

Bi merak edilen de bebek 3 gün kampta nasıl durabildi ve biz keyif alabildik mi :) Kuzey fazlasıyla hareketli bir bebek. Benim doğum kilolarımı derhal vermem ve Kuzey'in dünyayı yediği halde zayıfça olmasının sebebi de bu :)) Asla yerinde duramıyor :) Ama özellikle dışarda kendi kendine eğlenmeyi oynamayı çok seviyor. Başta ben de korkmuştum nasıl duracak diye yanıma bi ton kitap ve oyuncak aldım :) Özellikle gece çok ağlar da yan çadırdakileri uyutmazsa diye.. Ama çok şükür bi sıkıntı yaşamadık. Muhtemelen açık havadan uyku vakti geldiği anda kendi deriin derin uyudu :) Uyanıkken de çoğunlukla denizde veya gezmedeydik zaten her yer su kum taş. Bebişlerin en büyük eğlencesi :) Yani bu sebepler de kamptan vazgeçirmesin sizi :)


Tatil arkadaşlıkları ♡


Deniz sonrası akşam üstü gezmesi kadar güzeli var mı?! Serin serin ♡



Amasraya giderseniz minik otantik bir çarşısı var, mutlaka uğranması gereken. Sevdiklerinize minik hediyeler almak istiyorsanız burada mutlaka bulursunuz.


Akşam kampa dönüşte tek düşündüğümüz Kuzey'in hemen uyuması ve denize karşı çay kahve çekirdek yapmak :)♡

Eğer bebesiz gidiyorsanız şu manzarada gün boyunca kitap okunur ♡


Günbatımı o kadar muhteşem ki bu koyda ♡



Böyle güzel anlar yaşayıp güzel anılar biriktirerek bi tatilin daha sonuna geldik. Daha nice güzellerine, nice yollara inşallah ♡


Mutlu günler, mutlu haftalar!♡

🌺

26 Nisan 2019 Cuma

Baharlık Dekoratif Fikirler! ♡

Merhaba!♡

2 aydır bahar bahar dedik sonunda geldi sanki bahar. Nisanın sonu ama hala nazlanıyor :) Bahar geldiğine göre daha mutlu daha umutlu olabiliriz :)) Bende kesinlikle öyle oluyor. Kafam yapmak istediklerimle dopdolu ve hepsine enerjim oluyor, daha canlı oluyorum, daha mutlu daha neşeli yapıyorum sanki her şeyi. ♡

O halde hoş geldin mis kokulu bahar! Güzellikler getir bize!♡


Bahar gibi, ferah, mutluluk veren birkaç dekorasyon önerisiyle geldim ben de. Aslında pek öneri de değil eve yeni yaptığım birkaç şey. Mini mini dokunuşlar. Belki birilerine fikir olur. 

🌿Devasa duvar panosu

Uzun zamandır salonun en geniş duvarına uygulamak istediğim çıtaları sonunda fırsat bulduk yaptık. Öncesinde bu duvarda büyük çerçevede eşimle düğün fotoğrafımız, başka bir çerçevede de bu yeşil dallardan biri vardı. 


Çıtayı fiyatı uygun olsun diye strafor aldık. Ahşapları da var ama genelde strafor tercih ediliyor gördüğüm kadarıyla. Kolay yıpranacak gibi değil ve çok hafif. Önce Tekzen'e Bauhaus a falan baktım tek çıta fiyatı 7 küsür tlydi en basit desenlisi. Sonra mahalledeki hırdavatçıya sorduk ve tanesi 3 TL'ye aldık. Bizim duvara 3 parça yetti.

Alt ve üste tek parça kullandık. Yanlara da bir parçayı yarıya kesince yetti. Her bir parçanın ucunu birbirini tamamlayacak şekilde 45 derecelik açıyla kestik. Kesmeyi büyük maket bıçağıyla yaptık, kolay kesiliyor. Duvarda yerini tam ayarlayarak işaretledik ve straforları silikonla yapıştırdık. 

Büyük çerçevedeki yazıyı internetten açıp fon kartona çizdim. Kalın uçlu asetat kalemi kullandım kuruma bulaşma sorunu olmasın diye.

Diğer resimleri de pinterestten bulup a3 kağıda çıktı aldım.


Çok beğendiğimiz, huzurlu, ferah bir köşe oldu, evin havası değişti bence ♡

🌿Vitrinden bozma kitaplık

Evlenirken mobilyaları takım halinde alıvermiştik. Sadece gümüşlük gereksiz gelmişti onu çıkarmıştık. Daha sonra farkettim ki vitrin de gereksiz. Herkeste olduğu gibi su takımları duruyordu içinde. Aman sergileyim diye değil de yeri orası diye :) yani su takımı ve vitrin almıştık artık, mecbur bu şekilde kullanılacaktı :) İstemediğimi farkettiğimde gerçekten kullanmalık bir şeye çevirmek istedim. Salon geniş olduğu için satmayı falan düşünmedim zaten çok beceremem o işleri. Hem de ilerde lazım olursa yeni bir şey almak zorunda kalmak istemedim. Aklıma ilk kitaplık geldi. Kitaplarımız TV ünitesinin üst uzun rafında duruyordu. Bu alan kitaplara yetmemeye başlayınca vakti geldi dedim ve kaldırdım su takımlarını. Yemek takımlarının yanında yer vardı, yerleştirdim. Vitrine kitapları dizince öyle içime sindi ki. Hem artık kullanışlı bir eşya oldu, hem kitaplar daha az tozlanacak, hem de kitaplar için yeni yer açılmış oldu. İçine bir iki dekoratif eşya koyunca da tamam oldu.




🌿Ahşap kuş evi

Uzun bi zaman önce aldığım ahşaplardan. Eşim heveslenip boyamaya başlamıştı ama rengarenk ve uyumsuz renkler deneyince kendisinin de hoşuna gitmedi :) Aldım elime beyaz gri boyayı sade bi hale getirdim. Aslında balkona koymayı düşünüyorum ama şimdilik burda güzel oldu. Belki balkon için yenisini boyarım daha renkli :) Hazır havalar ısınmış balkon mevsimi gelmişken ahşap kuş evi sizin için de güzel fikir olabilir♡


🌿Işık saçan çiçekler

Aliexpressten 10 TL'ye aldığım ledi evde ordan oraya taşıdım ve her yerde çok hoşuma gitti :) Ama en çok düğün çiçeğimi koyduğum bu ferforje kafese dolayınca beğendim ♡ Bu minicik peri ışığı da yine eve tatlı huzurlu bir hava kattı ♡


Umarım sizlere de minik fikirler olur. Bunlarla ilgili güzel olur dediğiniz, aklınıza gelen tatlı fikirler varsa ben de duymak isterim ♡

Mutlu günler!🌸♡

12 Nisan 2019 Cuma

Pratik Yalancı Magnolia Tatlısı ♡

Merhaba!🌸

Dün yaptığım şipşak tatlı çok sevilince bugün de yapmaya karar verdim vee yapmadan önce bloga da not edeyim istedim.

O kadarrr pratik o kadaarr lezzetli ki ♡ Görünüş itibari ile magnoliaya benziyor. Adı yalancı magnolia olabilir  :) ama benimkinin görüntüsü bayağı yalancı oldu :))


Önce ev yapımı puding yapıyorum. Puding çok kısa sürede hazır oluyor. Neredeyse paket pudingle aynı sürede diyebilirim.

Puding için malzemeler:

🌸 3 su bardağı süt
🌸1, 5 çay bardağı şeker (orta boy çay bardağı kullandım)
🌸 2 yemek kaşığı mısır ya da buğday nişastası
🌸 1 yemek kaşığı un
🌸 1 paket vanilya
🌸 1 yemek kaşığı tereyağı

Vanilya ve tereyağı hariç bütün malzemeleri bir tencerede karıştırarak pişirdim. Kaynamaya başlayınca vanilya ve tereyağını da ekledim, biraz daha karıştırıp ocaktan aldım. Yaptığım pudingi cuplara pay ettim. (Ben bir ölçüyü 6 cupa bölüştürdüm.)

Cup için diğer malzemeler:

🌸Bisküvi ( ben Torku'nun bi bisküvisini kullandım evde o vardı, petibör de çok yakışır.)
🌸 Muz ( çilek de güzel olur dilerseniz)
🌸 Çekilmiş fındık

Pudingleri cuplara pay ettikten sonra soğumasını beklemeden çekilmiş bisküviyle pudinglerin üzerini tamamen kapattım. Üzerine kestiğim muzları yerleştirdim. Ve en son çekilmiş fındık serpiştirdim. 

Anlatınca daha uzun gibi göründü ama çoook pratik. Ben hemen bir posta daha yapacağım şimdi anlatırken de canım istedi :)

Afiyet olsuuun🌸 Mutlu günler! Mutlu cumalar!♡

4 Nisan 2019 Perşembe

Şekersiz Doğum Günü Pastası ♡

Tatlı mı tatlı ama şekersiz bir tarifle merhaba! ♡

Kuzey'in yaş günü için hazırlık yaparken 1 yaşına kadar şekersiz beslediğimiz yavrumuza doğum günü pastasıyla birden şeker yüklemesi yapmamak için şekersiz pasta arayışına başladım. Bir sürü tarif var tabi, ben birini baz alıp kendimce bir şeyler ekleyip çıkararak bi pasta yaptım. Kuzey'in ne kadar sevdiği tartışılır :( :) ama daha önce birkaç kez denemiş olsaydım sevdiği lezzeti doğum gününe kadar bulup onu daha mutlu edebilirdim :)) O yüzden şekersiz pasta yapacaksanız tavsiyem öncesinde bir iki kere deneyip neyi sevip sevmediğine emin olmanız. Mesela ek gıdaya geçtiğimiz ilk aylar bayılarak yediği labneyi pastanın kreması olarak yaptığımda hiiiç beğenmedi. Hatta o kadar ki tükürmeye dilini eliyle tutup çıkarmaya çalıştı :))) Bayağı komik anlar yaşadık :) Neyse ki daha sonra labnesini sıyırmak suretiyle kekinden yedi emeklerim boşa gitmedi, pasta patlatmanın hakkını verdi :) İlerisi için tatlı anılar, fotoğraflar bıraktı bize ♡


İşte tarif! Umarım sizin minikler Kuzey'den daha çok sever ♡

Malzemeler:

🎂 3 yumurta


🎂 Yarım su bardağı zeytinyağı


🎂 Yarım su bardağı yoğurt


🎂 1 adet ezilmiş muz 


🎂 1 adet rendelenmiş elma


🎂 1 yemek kaşığı ruşeym


🎂 4 yemek kaşığı keçiboynuzu unu


🎂 Yarım çay kaşığı karbonat


🎂 1 buçuk su bardağı tam buğday unu

🎂 Krema için; labne ve az miktarda bal veya pekmez



Bebeğiniz bir yaşından küçükse tarifte onun için uygun olmayan ürünler var, bu tarif 1 yaş üzeri için.



Yumurtayı tek başına iyice çırptıktan sonra diğer malzemeleri de ekleyip tekrar çırptım. Unu harç çok akışkan olmayacak şekilde kattım. İki yuvarlak bir kalpli fırın kabını yağlayıp harcı boşalttım. Eğer ayrı küçük kaplarınız yoksa büyük bir tepsi ya da borcamda pişirdikten sonra kesip üst üste koyarak da katlı pasta yapabilirsiniz. 160 derecede yaklaşık 40 dakika pişirdim.

Kreması için 2 paket labneyi mikserle çırptım, içine azıcık pekmez ekleyip karıştırdım. Labne miktarını kendinize göre ayarlayabilirsiniz sonuçta sadece krema görüntüsü vermek için. Ben balı o zaman henüz tattırmadığım için bal kullanmamıştım.

Gece boyunca dolapta beklettiğim çırpılmış labneyi keklerin arasına sürerek katlı pasta yaptım. Dilerseniz üzerini mevsim meyveleriyle süsleyebilirsiniz. Ben hem sade, doğal bir pasta patlatma görüntüsü istediğimden hem de üzerinde meyve olursa Kuzey'in onları mideye indirmekten pastayı avuçlamaya vakit bulamayacağından dolayı meyvelemedim :))

Pastanın üzerindeki minik bannerı doğum günü konseptine uygun şekilde hazırlayıp çıktı aldım ve çöp şişlere silikonladım. Bir tanecik de 1 yaş mumu♡ İşte yaş günü pastamız hazıırrr!♡



Bu arada ben şekersiz pasta diye çırpınıp emek verirken babası bizim için, konsept için yaptırdığımız şeker hamurlu pastanın kardan adamını Kuzey'e verdi, burnunu ve şapkasının bi kısmını yedi Kuzey🤦😂 

Bu tarif illaki doğum günü pastası olmaz tabi. Ben arada yarım ölçü harçtan kek yapıyorum kuzeye. Bazen tarifteki gibi meyveli bazen zeytinli peynirli. Ve çok severek yiyor. Hatta ben de tırtıklıyorum :)) 

Afiyet olsun! Mutlu günler ♡

8 Mart 2019 Cuma

Güneşli Günler! ♡

Azıcık bir güneş çıkınca, derece yükselince, bir yerlerde yeşillikler görünce insan nasıl da hevesleniyor bahara. Yani ben öyleyim. Kıpır kıpır içim. Halbuki sonbaharı kışı nasıl da severim. Ama baharın başlangıcı bir başka.

İçimden daha fazla geliyor her şey. Daha dinamik biri oluyorum sanki.


Zigondaki çiçeğe vuran güneşe bakıp sarhoş oluyorum. Gördüğüm gibi çıksa ne de güzel diye diye fotoğraflar çekiyorum :) En sevdiğim fincana bir kahve koyup güneşin vurduğu berjere kuruluyorum. Güneş rahatsız eder beni, gözüm yaşarır, burnum kaşınır, hapşururum. Ama öyle huzurlu, büyülü bir görüntü ki o karede yer almak istiyorum. Başım örtülü olduğu için o kareyi çekemiyorum tabii, yoksa 'serenity..', 'sunny!♡', 'hello spring!' lik bir fotoğraf olurdu tam da paylaşmalık :)) Ama çekemesem de yaşadığım bu güzel hissi anladınız di mi :)


Kuzey'e babaannesigil salıncak almışlar, ondan çok ben sevdim :) Halise sordum bizi de taşıyacak tavandan asmalı salıncaklardan mı alsak eve diye :)) Kahvaltıdan sonra bir süre salladım Kuzey'i yanına sandalye çekip :) 

Odasında vakit geçirmeyi çok seviyor. Top havuzuna girip bütün topları odaya yaydıktan sonra kitaplarının hepsini minderine indirip hareketli kitapları inceledik. Hareketli  kitaplar çok ilgisini çekiyor şimdi. Parmağıyla gösterip bu bu diyor her şeye :)) Bir de kuğu demeyi öğretmiş babası. Kuğuyu gösterip kkuu diyorya bitiyorum :))

Kuzey'i tek başıma yıkamayı çok seviyorum. Bence o da öyle :) Çünkü tek başımızayken dilediği gibi oynamasına izin veriyorum. Artık üşütür diye korkunca çıkarıyorum anca :) Bazen su da sürekli akıyor, işte Kuzey'in en sevdiği :)) Elini akan suyun altında gezdirmek, akan suyu tutmaya çalışmak :)) 

Benim en sevdiğimse duştan çıkınca uykusuna yenik düşmesi :)) Bu satırları da o duş sayesinde rahat yazabiliyorum :))


Bol güneşli, içimizi ısıtacak mutlu günler!

15 Ocak 2019 Salı

Kuzey'in Doğum Günü ♡

26.12.2017

Hem sabırsızlıkla kucağıma almayı beklediğim hem de aynı bedende olmanın keyfini çıkardığım günlerdi. Gelmesine rahat bir 3 hafta vardı. Belki de fazlası. Buraya da yazmıştım, bugün yılın ilk karı yağdı, çok mutluyum. İnşallah Kuzey'in geleceği gün de yağar onu karla karşılarız, pek de yakışır pamuğuma. Meğerse o yıl bidaha kar yağmayacakmış, pamuğum da yağmışken geleyim de annemin dileği gerçek olsun demiş :)

Mutlulukla heyecanla huzurla dolu bir gün! Kuzey'im yaşına girdi. Tam bir yıl. Hala inanamıyorum. Büyüyor miniğim. Bir ona bakıyorum bir geçen yılki fotoğraflarına. Mutluluk, hüzün karışık duygularla doluyor yüreğim. Büyüsün, büyüsün de güzel günler görsün. Ben de onun güzel günlerini.

Yaş günü konsepti çok sevildi :) Çünkü mutlulukla aşkla emek emek yaptı her şeyi anneciği. Böyle işlerle uğraşmayı zaten çok seviyorum, bir de Kuzey ve yaş günü mevzu bahis olunca fikrimdekileri en güzel şekilde yapmaya çalıştım.


Kuzey bize karla geldiği için karlı kışlı ama sıcak bir ortam olsun istedim. Yetişkin doğum günü değil de tam bir bebek doğum günü gibi. Hazırlık işini miniğimin kendisiyle yapacağım için ne kadar sürede halledebilirim bilemediğimden yaklaşık bir ay önce ufak tefek bi şeyler yaparak tamamladım hazırlıkları :) Yani hazırlık kısmı da bizim için çok keyifliydi. Birlikte oyunlar oynayarak, bazen o bozup ben tekrar yaparak hallettik :) 

En çok sorulan kıyafetlerimizdi. Ben de o kadar heyecanlıydım ki bu takım kıyafetlerimiz için :) Başta kendimiz dikmek istedik ama temiz iş olsun diyerek instagramda uzun zamandır takip ettiğim sevgili Seren hanımın butik hesabına sipariş verdim. (Seromood) Ve tam istediğim gibi geldi, bayıldık! Yazın pikniklerde, gezilerimizde de giyeriz diye azıcık büyük ölçü verdim, tek giyimlik olmasın. Bundan sonraki takımlarımızı ben dikmeyi deneyeceğim bakalım becerebilirsem :) 
Kar teması hep düşündüğüm istediğim şeydi ama buz gibi de olmasın, sıcaklık katacak bir şey lazım dedim ve bu yüzden kırmızı pötikareledim diğer detayları :) Bursa kumaş pazarından kıyafetlerimizin kumaşından aldım.


Duvardaki büyük bulutları mavi fon kartonundan bulut formu kesip üstüne pamuk parçaları yapıştırarak yaptım. Bulutlardan ve tavandan Aliexpressten çok ucuza satın aldığım kar tanelerini sarkıttım. Şeffaf pvc balonun içine de pamuk doldurup bir tane kar tanesi sarkıttım içine ve tavana astım. Kalan kar tanelerini konsol aynasının üstüne kar yağmış görüntüsü vermesi için yapıştırdığım pamukların üzerine yerleştirdim. Yakın çekimlerde daha net ve kış masalı gibi görünüyorlar ♡


Kar teması kardan adamsız olmaz. Bu sevimli şeker kardan adama Kuzey bayıldı! Her gördüğünde mırıldanarak miyavlayarak cilve yaparak gelip sevdi :)) Yaptığıma çok mutlu etti :)

Bir büyük bir küçük boy plastik topu koli bandıyla üst üste birleştirdim. Topların tamamını koli bandıyla çift taraflı şekilde bantladım. Koli bandı kullanmamın sebebi sonrasında Kuzey'in toplarla oynayabilmesi için bantları kolayca çıkarabilecek olmam. Pamukları parçalara ayırıp bantlı topların üstünü kapladım. Göz, burun ve ağzını kağıttan kesip boyadım, silikonla kardan adama tutturdum. Bi şapka bi kaşkol işte hazır! ♡

Kardan adam olur da kar topları olmaz mı hiç :) Ben kendim hindistan cevizli toplar yapmayı düşünürken markette Snowball diye bi kek gördüm, tam doğumgünülük dedim ve kaptım :) Üzerindeki kar desenli etiketleri Pinterestten bulup çıktı aldım ve bildiğimiz çöp şişlere silikonladım.


Uçan balonlar hem çok eğlenceli bir görüntü, içinden mısırları yemesi keyifli, hem de yapması çok pratik. Popcorn kaplarını hazır aldım, beyaz tercih ettim tabi. Çöp şişleri dört köşesine de silikonlayıp, renkli kağıttan kesip ipe dizdiğim üçgenleri şişlere doladım. Balonları yeteri kadar az miktarda şişirip şişlerin tutabileceği şekilde yerleştirdim. Kapların içine yağlı kağıtlar yerleştirip patlamış mısır koydum. 

Misafirlere teşekkür için vereceğimiz hediyelerimiz de kışı çağrıştırmalıydı ♡ Anneannesi portakal reçeli yaptı ♡ Küçük kavanozlara pay edip aldığım pötikare kumaştan daireler keserek kavanoz kapaklarını giydirdim :) Reçellerin etiketlerini daha doğal olması açısından ellerimle yazdım çizdim :) Keçeden de minik bir kar tanesi kondurdum ♡



Daha önce çerçeve içine yerleştirmeyi düşünüp yer kaplayacağı için vazgeçtiğim miniğimin ilk kullandığı şeyleri hatıra kutusu yapıp ona koymuştum, inşallah büyüdüğünde hediye vermelik ♡ Bunları doğum gününe özel, sergilemek için mantar panoya astım, pek güzel pek duygusal oldu :')
Üst kısımda da miniğimin ay ay minik fotoğrafları ♡



Mevlidinde yaptığım not kartlarını doğum günü için de yaptım. Bu özel günler için bir klasik olsun :) Ailesi, arkadaşları, teyzeleri, amcaları miniğim için notlar yazdı büyüdüğünde okuması için ♡
İkram masası ♡

Kuzey'in yiyeceği pastayı ellerimle yaptım. Şekersiz olsun yavrum sağlıklı pasta yesin dedim ama o pek memnun olmadı :)) Hatta şeker hamurlu pastadaki kardan adamın elini ve burnunu yedi :)) Ama ilerde fotoğraflara bakıp güleceğimiz, ona anlatıp tatlı sohbetler edeceğimiz şeyler yaşamış olduk :)
Şekersiz pastanın tarifini ayrıca paylaşacağım, belki sizin minikleriniz sever.


Bizim için de internetten bulduğum bu tatlı pastayı sipariş verdik :) Şeker hamuru çok yenmediğinden bu pastayı daha çok fotoğraflık istedik birkaç kişilik. Aynısının şeker hamuru kaplı olmayanından da büyük sipariş ettik. Pastacı tanıdık olduğundan 1 şeklinde falan alengirli bir pasta yapmış onu da sağ olsun :))


İşte böyle tatlı, karlı kışlı ama sıcacık, samimi bir gün geçirdik. Miniğimin diş dönemi olduğu için huzursuzlukları oldu ama dediğim gibi bunlar da bir anı ve ilerde belki daha çok güleceğiz bunlara :) Telaşsız, huzurlu bir doğum günü olması için ailece yapmayı tercih ettik çok açılmadık :) 

Doğum gününün yıldızı kesinlikle kar spreyiydi :) Hepimiz çok eğlendik çocuk gibi :)) Kuzey de şaşkınlıklar içinde eğlendi :))



Kuzey'in elindeki sarı vosvos doğum günü hediyesi. Ve ondan başka bir şey bu kadar mutlu edemezdi herhalde :) Elinden düşmüyor :) Daha önce gerçekçi araba almamıştık belki ondan. Ufak ufak araba koleksiyonu olur belki ilerde. Babasının mini koleksiyonundakileri birlikte dizdiler rafına. Çok hoşuna gitti. Onun böyle minik minik şeylerle gözlerinin içi gülüyorya eriyorum :)) ♡


Bu renkli baloncuklar da miniğimi pek eğlendirdi ♡

Tabii beni de :)


Canım ailem ❤️








Veee pasta patlatmaca! :) ♡







Gelen hediyeleri de Kuzey'le birlikte açtık. Annesi gibi bayıldı hediye açmaya :)) Gün boyunca en çok heyecanlandığı şeylerden biri oldu. Ama ilgisini çeken tabiki içindekilerden çok janjanlı paketler ve etiketler :))



Tam bir erkek çocuğu :)))


Gün boyunca telefonu elime alıp tek kare çekmedim galiba. Bunun için miniğimin teyzelerine, benim çiçeklerime teşekkür ediyorum. Her şeyde yanımda oldukları gibi en özel günlerimden birinde daha yine yanımdaydılar ♡ Gamziğim ve Mavimelodim

Bizim mutlu günümüze misafirlik yaptığınız için de size teşekkür ediyoruuum ♡

Bütün minikler sağlıkla, mutlulukla, huzurla, anne babalarının sevdiklerinin yanında güvenle, neşeyle büyüsünler inşallah ♡

Mutlu günler! ♡