• Anasayfa
  • İnstagram
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Bloglovin
  • Googleplus
  • Rengarenkatölye
  • 4 Nisan 2019 Perşembe

    Şekersiz Doğum Günü Pastası ♡

    Tatlı mı tatlı ama şekersiz bir tarifle merhaba! ♡

    Kuzey'in yaş günü için hazırlık yaparken 1 yaşına kadar şekersiz beslediğimiz yavrumuza doğum günü pastasıyla birden şeker yüklemesi yapmamak için şekersiz pasta arayışına başladım. Bir sürü tarif var tabi, ben birini baz alıp kendimce bir şeyler ekleyip çıkararak bi pasta yaptım. Kuzey'in ne kadar sevdiği tartışılır :( :) ama daha önce birkaç kez denemiş olsaydım sevdiği lezzeti doğum gününe kadar bulup onu daha mutlu edebilirdim :)) O yüzden şekersiz pasta yapacaksanız tavsiyem öncesinde bir iki kere deneyip neyi sevip sevmediğine emin olmanız. Mesela ek gıdaya geçtiğimiz ilk aylar bayılarak yediği labneyi pastanın kreması olarak yaptığımda hiiiç beğenmedi. Hatta o kadar ki tükürmeye dilini eliyle tutup çıkarmaya çalıştı :))) Bayağı komik anlar yaşadık :) Neyse ki daha sonra labnesini sıyırmak suretiyle kekinden yedi emeklerim boşa gitmedi, pasta patlatmanın hakkını verdi :) İlerisi için tatlı anılar, fotoğraflar bıraktı bize ♡


    İşte tarif! Umarım sizin minikler Kuzey'den daha çok sever ♡

    Malzemeler:

    🎂 3 yumurta


    🎂 Yarım su bardağı zeytinyağı


    🎂 Yarım su bardağı yoğurt


    🎂 1 adet ezilmiş muz 


    🎂 1 adet rendelenmiş elma


    🎂 1 yemek kaşığı ruşeym


    🎂 4 yemek kaşığı keçiboynuzu unu


    🎂 Yarım çay kaşığı karbonat


    🎂 1 buçuk su bardağı tam buğday unu

    🎂 Krema için; labne ve az miktarda bal veya pekmez



    Bebeğiniz bir yaşından küçükse tarifte onun için uygun olmayan ürünler var, bu tarif 1 yaş üzeri için.



    Yumurtayı tek başına iyice çırptıktan sonra diğer malzemeleri de ekleyip tekrar çırptım. Unu harç çok akışkan olmayacak şekilde kattım. İki yuvarlak bir kalpli fırın kabını yağlayıp harcı boşalttım. Eğer ayrı küçük kaplarınız yoksa büyük bir tepsi ya da borcamda pişirdikten sonra kesip üst üste koyarak da katlı pasta yapabilirsiniz. 160 derecede yaklaşık 40 dakika pişirdim.

    Kreması için 2 paket labneyi mikserle çırptım, içine azıcık pekmez ekleyip karıştırdım. Labne miktarını kendinize göre ayarlayabilirsiniz sonuçta sadece krema görüntüsü vermek için. Ben balı o zaman henüz tattırmadığım için bal kullanmamıştım.

    Gece boyunca dolapta beklettiğim çırpılmış labneyi keklerin arasına sürerek katlı pasta yaptım. Dilerseniz üzerini mevsim meyveleriyle süsleyebilirsiniz. Ben hem sade, doğal bir pasta patlatma görüntüsü istediğimden hem de üzerinde meyve olursa Kuzey'in onları mideye indirmekten pastayı avuçlamaya vakit bulamayacağından dolayı meyvelemedim :))

    Pastanın üzerindeki minik bannerı doğum günü konseptine uygun şekilde hazırlayıp çıktı aldım ve çöp şişlere silikonladım. Bir tanecik de 1 yaş mumu♡ İşte yaş günü pastamız hazıırrr!♡



    Bu arada ben şekersiz pasta diye çırpınıp emek verirken babası bizim için, konsept için yaptırdığımız şeker hamurlu pastanın kardan adamını Kuzey'e verdi, burnunu ve şapkasının bi kısmını yedi Kuzey🤦😂 

    Bu tarif illaki doğum günü pastası olmaz tabi. Ben arada yarım ölçü harçtan kek yapıyorum kuzeye. Bazen tarifteki gibi meyveli bazen zeytinli peynirli. Ve çok severek yiyor. Hatta ben de tırtıklıyorum :)) 

    Afiyet olsun! Mutlu günler ♡

    2 yorum:

    1. şekersiz olması çok güzel. Oğluma yapabilirim. Çok teşekkürler :) Nice yaşlar olsun:)

      YanıtlaSil
    2. Çok sevindimm afiyet olsun miniğe ♡ teşekkür ederizz♡

      YanıtlaSil