• Anasayfa
  • İnstagram
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Bloglovin
  • Googleplus
  • Rengarenkatölye
  • 12 Şubat 2015 Perşembe

    Nişan Hatırası Hediyeliklerinizi Kendiniz Yapın ♥ :) * DIY *

    Bu aralar kendin yap projelerine takmış durumdayım :) Kendim için gereken şeyleri de elimden geldiğince kendim yaptığım için son zamanlarda çok birikmiş. Biraz da bu yüzden. :)

    3 hafta kadar önce nişanlandım :) Tabi hazırlıklara karar verdiğimiz andan itibaren başlamıştım. Nişana gelenlere vereceğimiz hatıralıklar için instagramdan, butiklerden biraz araştırma yaptım önce ama sonra hep istediğim gibi kendim yapmaya karar verdim. 


    Ben fikir vermek amaçlı malzemeleri ve yapımını anlattım fakat istekleriniz ve hayal gücünüz doğrultusunda çok daha farklı modeller ortaya çıkarabilirsiniz :)

    Malzemeler:
    ❀ Hazır kese ya da parça tül
    ❀ İçine koymak için sabun çeşitleri
    ❀ İsimlerinizin yazılı olduğu hazırlayıp aldığınız çıktılar
    ❀ Makas
    ❀ Zımba
    ❀ Süslemek için uğur böcekleri

    Yapımı:
    ❀ Keseleri kendim dikerim diyorsanız, evde de yeterince parça tüller varsa tabiki değerlendirmek gerekir. Tülleri katladığınızda kare oluşturacak şekilde, istediğiniz boyutlarda dikdörtgen kesip elinizde ya da makinenizle dikimi yapıp, uç kısımlarına ince kurdeleyi yine iğne iplikle teyelleyebilirsiniz. Bendeki tüller dikime pek uygun değildi, bu yüzden hazır aldım. Eğer seçiminiz hazır keseyse size sadece sabunları içine koyup kurdeleleri fiyonk yapmak kalıyor zaten :)

    ❀ Kesenizin içine sabun yerine kolonya, lavanta ya da aklınıza gelen başka süsler de koyabilirsiniz tabiki. Fiyonk yaparken yanınızda mutlaka birileri daha olmalı, çok uzun sürüyor :(  :)

    ❀ İsimlerinizin ve nişan tarihinizin yazılı olduğu sizi yansıtacak bi tasarım gerekiyor şimdi. Ben pinterestte hazır bulduğum bi çerçeveyi değerlendirdim. Word dosyasına bu çerçeveyi istediğim boyutta atıp içine isim ve tarih yazdım, sayfaya sığacak kadar kopyaladım. Yalnız Wordde bu işlemi yaparken sayfanın %100 oranında olduğuna dikkat edin, ben tekrar aynı işlemleri yapmak zorunda kaldım :( Etiketin boyutunu ayarlamak için de kesenizi üstüne tutup bakabilirsiniz. Etiketiniz hazır, hadi çıktı almaya ! (Çıktıyı kalın kağıda almayı unutmayın.)


    ❀ Çıktı aldıktan sonra çerçevelerin hizasından kesip keseye uygun yerden zımbalayın ve uğur böcüklerinizi yapıştırın :) Ben kalpli minik yapışkanlı süs aramıştım, bulamayınca ve böcüklerin pembesini görünce bunlardan aldım.


    ❀ Tabii bu tatlılıkları koyacak, sergileyeceğimiz, kolumuza takıp dağıtacağımız bi sepet lazım. Dilerseniz hazırları çeşit çeşit mevcut. Ama yapmışken sepeti de ben yapayım diyorsanız; evde bekleyen kumaş ve tüller yine sizi bekliyor. Ben bohça kumaşı diye satılan kumaşlardan kullandım. Sepetin birebir ölçüsünü çıkarıp, ütüleyince uçan kalemle kumaşa çizip kestim, diktim. Sepetin tutacaklarını da fistolu dantelle süsledim. Sepetiniz de hazır! İçine hediyelikleri dizebilirsiniz :)


    Vee geriye kaldıı nişan gününü beklemek :) Benim nişan masam bu şekildeydi. Düzenlemeyi erkek kardeşim yapmış :)) Nişan bittiğinde misafirler dağılmadan sepeti bi arkadaşınızın koluna takıverin, gülücüklerle iyi günler dilekleriyle hediyeliklerden dağıtsın :)


    Fiyat bilgisi: Ben 100 kişilik hazırladım. Hazır kese ve uğur böcekleri 100lü olarak Kızılay Sakarya da şu an adını hatırlamadığım bi dükkanda toptan fiyatına ucuza geliyor. 100lü kese 9 tl, 100lü uğur böceği 7,5 tl. Kalpli sabunlar yine Sakarya tarafındaki lokman hekimlerde 5 tanesi 1 tl ye. Renkli çıktıyı kalın kağıda 75 kuruştan çıkardım bikaç kağıt zaten bi şey tutmuyor. El emeği hediyelikler paha biçilemez :) Herkesin çok hoşuna gitti bu tatlılıklar :) Gördüğünüz gibi çok az bi maliyetle, azcık uğraşla basit ama anlamlı hatıralıklar hazırlayabilirsiniz :)

    Pinterest hesabımda 'Printables' panomda, benim kullandığım bu etiket ve bunun gibileri bulabilirsiniz. Pinterest ---> rengarenkyakamz

    Benim gibi uğraşmayı sevenlere küçük de olsa fikir verebilmişimdir umarım. 

    Kalpli sabunlar gibi rengarenk, şepşeker günleriniz olsun! ♥

    17 yorum:

    1. hayırlı olsun. güzel fikir olmuş :)

      YanıtlaSil
    2. kendin yapman çok anlamlı olmuş ve çok da hoş görünüyorlar :)

      YanıtlaSil
    3. Merhaba etiketleri yaptım bende sayfayı %100 olarak mı ayarlamamız lazım ?

      YanıtlaSil
    4. Merhaba etiketleri yaptım bende sayfayı %100 olarak mı ayarlamamız lazım ?

      YanıtlaSil
    5. merhaba pinterest programından etiketleri nasıl yaptınız kısaca anlatırsanız sevinirim :)

      YanıtlaSil
    6. Hayrli ugurlu olsun.Allah tamamına erdirsin :) cokta güzel olms :)

      YanıtlaSil
    7. Canım hayırlı olsun :) Seni yeni keşfettim. Bence kendin yapınca daha ucuz oluyor satın alınca baya maliyetli çünkü

      YanıtlaSil
    8. Sağolun kızlar bu çok önceki bi postum ama bu yıl nişanlanacaklara evleneceklere fikir olsun diye paylaştım tekrar :)

      YanıtlaSil
    9. Pinterestten nasıl yaptığınızı anlatırmısınız ? Veya etiketin linkini atarmısınız?

      YanıtlaSil
    10. Pinterestten nasıl yaptınız anlatırmısınız ? ve etiketin linkini yollarmısınız

      YanıtlaSil
    11. İyi günler ben simdi kendinyapdigim ürünlere kart etiket olarak sizin yaptıkları mızdan düşündüm ama yapımını tam olarak anlamadım birde kime sorduysam kalın kağıda cildi alamıyoruz diyorlar nasıl yapacağız. İr detaylı anlatır misiniz lütfen 😢😢

      YanıtlaSil
    12. Cok guzel olmuş ellerıne saglık bende yapmayı düşünüyorum pinterst de gırdım cok guzel etiketler var ama ustundeki yazıyı nasıl yazıyorsun bi türlü bulamadım yabancıda oldugu ıcın anlıyamadım bı yardımcı olurmusun

      YanıtlaSil