• Anasayfa
  • İnstagram
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Bloglovin
  • Googleplus
  • Rengarenkatölye
  • 1 Ağustos 2013 Perşembe

    Rengarenk Mutfak ✿ Zeytinyağlı Domates Dolması yapalım !

    Yazın, özellikle de ramazanda benim yemek yapma aşkım alevlenir hep. Yazın yapmadığım şey de yok ki zaten, hepsini hepsini paylaşasım var :) Bu yaz mutfağa da çok girince rengarenk mutfağımdan blogum da nasiplensin dedim. Ara ara paylaşırım artık yemeklerimi de :) Bu hafta da sofraları donattım yine, bakalım neler yapmışım..

    Ne yapsam diye düşünürken yaz için hafif olacak domates dolması geldi aklıma. Daha doğrusu netten bakarken gördükçe geliyor aklıma, hep öyle seçiyorum yemekleri. Domates dolmasını ilk defa denedim ve ilk olmasına rağmen beğenildi. Ama hem tuzu hem de tuzotu çok katmama rağmen tuzsuzdu, galiba suyunu çok koymuşum. 

    Malzemeler 
    12 adet orta boy domates
    1 su bardağı pirinç
    4 adet kuru soğan
    2 adet kesme şeker
    1 çay kaşığı un
    2 yemek kaşığı kuş üzümü
    2 yemek kaşığı kıyılmış dereotu
    1 çay bardağı zeytinyağı

    Yemeğin Tarifi   
    Önce kuru soğanı incecik kıyıp, 1 yemek kaşığı zeytinyağıyla orta ateşte sarartın ve ocaktan alın. Üzerine 10 dakika kadar ılık suda beklettiğiniz ve süzdüğünüz pirinci ekleyin. Tuz, kesme şeker, kalan zeytinyağı, ince kıyılmış dereotu ve yıkayıp, saplarını ayıkladığınız kuş üzümlerini de karıştırın. Dolma harcınız hazır. Domateslerin sert olmasına dikkat edin. İyice yıkayıp, üstten kapaklarını kesin. İçini oyup, suyunu akıtın. Dolma harcını domateslere paylaştırıp, dolmaları tencereye dizin. Domates kapaklarını kapatıp, 2 su bardağı sıcak su koyun. Kısık ateşte 30 dakika tencerenin kapağını açmadan pişirin. Dolmanın parlak olmasını istiyorsanız kapağı kapalı soğutun. 

    Netten aldığım tarif bu şekilde. Genelde nepisirsem.com'dan alıyorum tarifleri, yazdığımda ilk bu site çıkıyo genelde. Ben kuş üzümü sevmediğimden katmadım, dereotu evde yoktu onun yenine de maydanoz kattım.





    Sofradaki diğer yemekleri de fotoğraflarını düzenleyip yazacağım, yaparken hepsini çekmiştim :) Deneyen olursa şimdiden afiyet olsun :)

    8 yorum:

    1. görüntü harika :)
      lezzeti de öyledir eminim, eline sağlık..

      YanıtlaSil
    2. Ellerine sağlık ramazan ramazan ağzımı sulandırdın:)Domatesleri görünce menemen de istedim akşama da dolması :)

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Gece paylaşmıştım ağız sulandırmayım diye tüh :)

        Sil
    3. Hemen hazırlık yapasım geldi çok lezzetli görünüyolarr:))eline sağlık canım

      YanıtlaSil
    4. Dolmanın her türlüsüne bayılıyorum ama hiç domatesli yapmamıştım. En kısa zamanda denemeliyim :) Ellerine sağlık..

      YanıtlaSil