• Anasayfa
  • İnstagram
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Bloglovin
  • Googleplus
  • Rengarenkatölye
  • 3 Mart 2017 Cuma

    İşaret Dili Eğitmenliğine Nasıl Başladım ? ♥

    Günaydınn ! :)

    Mutlu bir gün bizi bekliyordur inşallah :) Güzel haberler alacağımız, güzel anlar yaşayacağımız, sevdiklerimizle birlikte geçireceğimiz güzell bir gün olsun hepimiz için ! 


    İşaret diliyle ilgili sürekli soru alıyorum, nasıl başladım, nasıl öğrenilir, hangi kitapları kullanıyorum, hangi kurslara gittim ?.. Her yazanla uzun uzun konuşuyoruz ama biraz da blogumda yazmak istedim :)  Bugün işaret diline nasıl başladığımı anlatacağım. Daha sonra detaylı, faydalı bilgiler içeren yazılar da paylaşmak istiyorum.



    Üniversitelerde kişisel gelişim kursları açılıyor. Ben de 5 yıl önce, üniversite 2. sınıftayken bizim üniversitede açılan İşaret Dili temel eğitim kursuna gitmiştim. Aslında işitme engellilerin konuştuğu dil olması dışında çok da bir şey bilmiyordum. Sadece bir süredir merak ediyordum. Arkadaşlarla açılacak kursların listesine bakarken işaret dilini de görünce ilk sıraya onu yazmıştım ve işaret dili kursuna başlamıştım böylelikle. Kurs 4 aya yakın sürmüştü ve kurs bitimi tam yıl sonuna denk geldiği için sertifikamı almaya bir türlü gidememiştim. Bir dahaki yıl okul açılınca gittim anca. Gittiğimde oradaki görevli benimle küçük bi mülakat yapmaya başladı. Arkadaşımın (şimdi eşim :)) tanıdığı olduğu için ben normal sohbet ediyoruz sanmıştım. Sonra bana eğitmenlik teklif etmişti. Temel eğitim hocam kurs listesinde beni işaretlemiş eğitmen ihtiyacı olduğunda eğitmenlik yapabilir diye. Nasıl sevinmiştim, mutlu olmuştum. Ama nasıl yapacaktım ki, hiç bir tecrübem yoktu, ya öğretemezsem, beceremezsem, kursa kimse gelmezse , bir ton dersim var onlar aksarsa diye aklımdan bir sürü soru geçmişti ve sonunda 'yapamam' demiştim :) 

    Binadan çıktık, o gün kütüphanede çalışacaktık eşimle. Kütüphaneye girdik, girişteki kahve otomatı olan minik oturma yerinde kahve ısmarladı bana ve konuştuk. Uzun süre konuştuk, beni yapabileceğime inandırdı. Zaten şu an yapabildiğim çoğu şeyi eşime borçluyum. Benim gibi üşengeç, ürkek, 'ben beceremem'ci birini idare etmek çok zor olsa gerek :)) Ama o her zaman bir yolunu bulup beni güçlendirir, yeniden heveslendirir. İşaret dilinde bu kadar ilerlemem de yine onun sayesinde oldu. Tekrar gidip 'teklifiniz hala geçerliyse ben yapabilirim' dedim.

    Her şey çok hızlı gelişti ve bir aya kalmadan bir sınıfım, listelerim, kitaplarım, eğitmenlik yaptığım onlarca öğrencim oldu. Severek yaptığım için hiç bir zaman zorlanmadım ne eğitmenlikte ne kendi bölümümün derslerinde. 

    İşte benim işaret diline başlamam bu şekilde oldu. Daha sonra da her yıl hem üniversitede hem başka okullarda kurs vermeye başladım. Tıp fakültelerinde, polis okullarında 100 kişilik sınıflarda ders işledik :)) Kalabalık  olması yıl sonunda İstiklal Marşı gösterisi yaparken ayrı bir güzel oluyor ama bu kadar kalabalık olunca o dönem sesim hep kısık kalmıştı :)) 

    Okul bittikten sonra Ankara'ya gelince İşaret Dili tercümanlığımı da alıp buradaki bir halk eğitimde öğreticiliğe başladım. Haftada 5 kurs alıyordum ama beni hiç yormuyordu. Benimki ders vermek gibi değil de arkadaşlarla buluşmaya gitmek gibiydi :) Onlarca arkadaş sohbet ederek ders yaptığınızı, hikayeler, haberler, şarkılar çevirdiğinizi düşünün, nasıl eğlenceli :) Bazı derslerimize işitme engelli arkadaşlarımız geliyordu, onlarla sohbet etmek bizi hem geliştiriyor hem de çok keyifli vakitler geçiriyorduk. Lokallerin etkinlikleri olduğunda sınıfça şarkı çevirip gösteri yapıyorduk :) 

    Her sınıfta bir dolabımız vardı, çay, kahve, termos, herkesin evinden kurs için getirdiği kupalar, çatal kaşıklar bu dolapta duruyordu, evimizde 5 çayı yapar gibi ders işliyorduk :) 

    İşitme engelli arkadaşların halk eğitimde ya da okullarda bir işi olduğunda müdür yardımcısı hoca beni çağırıyordu, birbirlerine tercüme etmeye gidiyordum ve yardımcı olabilme duygusu beni inanılmaz huzurlu yapıyordu.. 

    İşitme engelli bir öğrencim bilgisayar kursuna kaydolmuştu, bilgisayar kullanabilmeyi çok istiyordu fakat bilgisayar hocası işaret dili bilmediği için anlaşamıyorlardı, ara ara ben de katılıyordum. Onun sayesinde benim de bilgisayar sertifikam olmuştu hatta :) 

    Bana kattığı o kadar çok bilgi, o kadar çok anı, o kadar çok arkadaş oldu ki.. Eğitmenlik yapmayalı 1 yıl oldu, anlatırken de farkettim nasıl özlemişim ! İnşallah en yakın zamanda tekrar başlayabilirim :)


    Umarım sizin de ilginizi çekmiştir, eğlenmişsinizdir :) İşaret diliyle ilgili yazıların devamı olacak inşallah yakın zamanda gelir :)

    Mutlu, huzurlu, bol gülücüklü günler ♥ :)

    6 yorum:

    1. Bir işitme engelli ama işaret dilini bilmeyen biri olarak, işitme engellileri düşünüp işaret dili öğrenmenizi tebrik ederim..

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Teşekkür ederim :) herkesin öğrenmesi gerekiyor, artık tüm halk eğitimler ücretsiz kurs veriyor zaten :)

        Sil
    2. Harika... :) Çok yönlü yetenekleri olan çalışkan insanların girdikleri yerde hep huzur verdiğine inanırım...

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. 😊inşallah öyledir :) ama çok yönlü yetenek deyince akla sen geliyorsun bence :)) 💕

        Sil
    3. Benimde ciddi olarak gitmek istediğim kurslardan biri. Umarım benim de üniversite de fırsatım olur da gidebilirim.

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Bir çok üniversitede olduğunu duydum ama onun dışında semtinin olduğu halk eğitimlerde, lokallerde ve gençlik merkezlerinde de gidebilirsiniz :)

        Sil